Umorzenie zaległości podatkowych z tyt. podatku od nieruchomości, podatku od śr. transportu, podatku rolnego i leśnego
Podstawa prawna:
- osoby fizyczne- art. 67b § 1 pkt 2 w związku z art 67a § 1 pkt 3 i art. 207 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. - ordynacja podatkowa (Dz.U. z 2019 r. poz. 900 ze zm.) art. 1 i 5 ustawy z dnia 30 kwietnia 2004r. o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej ( Dz.U. z 2018, poz. 362 ze zm.).
- osoby prawne- art 67b § 1 pkt 2, w zw. z art. 67a § 1 pkt 3 i art. 207 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 roku - ordynacja podatkowa (Dz.U. z 2019 r., poz. 900 ze zm.), art 1 i 5 ustawy z dnia 30 kwietnia 2004 roku o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej (Dz.U. z 2018r., poz. 362 ze zm.).
Miejsce załatwienia sprawy: Urząd Gminy w Ręcznie ul. Piotrkowska 5 Tel. 44 781 38 11 lub 44 781 32 69 (centrala)
Wymagane dokumenty: Osoby fizyczne 1. Wniosek podatnika, 2. Informacje o stanie majątkowym (wzór), 3.Kopie rocznych zeznań podatkowych złożonych przez wnioskodawcę i osoby pozostające we wspólnym gospodarstwie domowym za okres 3 lat. W przypadku braku uzyskiwania dochodów przez wnioskodawcę - potwierdzenie z właściwego Powiatowego Urzędu Pracy statusu osoby bezrobotnej (lub przedłożenie kopi dowodu pobieranego zasiłku dla bezrobotnych), 4. Oświadczenia wnioskodawcy o dochodach uzyskiwanych w bieżącym roku podatkowym wraz z poświadczeniem o zarobkach z zakładu pracy, odcinkiem ZUS itp. 5.Oświadczenie wnioskodawcy o dochodach uzyskiwanych w bieżącym roku podatkowym przez osoby wspólnie z nim zamieszkujące, 6. Wyciąg z rachunku bankowego wnioskodawcy za ostatnie trzy miesiące, 7. Dokumenty potwierdzających wysokość ponoszonych wydatków np. rachunki za czynsz, gaz, prąd, TV, koszty leczenia, ubezpieczenie i inne obciążenia budżetu domowego podatnika, 8. Kopie ewentualnych umów kredytu/pożyczek, 9. Zaświadczenie z Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej o korzystaniu z pomocy społecznej, 10. W przypadku problemów zdrowotnych- zaświadczenie od lekarza, 11. Wszystkich zaświadczeń o pomocy de minimis (de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie), jakie podatnik otrzymał w roku, w którym ubiega się o pomoc, oraz w ciągu 2 poprzedzających go lat, albo oświadczenia o wielkości pomocy de minimis (de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie) otrzymanej w tym okresie, albo oświadczenia o nieotrzymaniu takiej pomocy w tym okresie,
Osoby prawne
Podatnik będący osobą PRAWNĄ prowadzącą działalność gospodarczą zobowiązany jest złożyć nw. dokumenty: 1. Wniosek o umorzenie zaległości podatkowych, umorzenie odsetek, rozłożenie na raty i odroczenie podatku wraz z uzasadnieniem. 2. Informację o stanie majątkowym dotyczące sytuacji ekonomicznej wnioskodawcy, w tym sprawozdanie finansowe (bilans, rachunek zysków i strat) za okres 3 lat obrotowych lub inne sprawozdanie o przychodach, kosztach i wyniku finansowym. 3. Informacje na temat wyniku finansowego uzyskanego w okresie bieżącego roku – do dnia złożenia wniosku (np. wstępna wersja bilansu, rachunku zysków i strat). 4. Informację o stanie majątku( posiadane nieruchomości, ruchomości stanowiące własność wnioskodawcy) np.: rejestr środków trwałych, 5. Formularz oświadczenia podmiotu o prowadzonej działalności gospodarczej dla osób prawnych lub jednostek organizacyjnych nie posiadającej osobowości prawnej. 6. Formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis. 7. Oświadczenie o otrzymanej /nieotrzymanej pomocy de minimis. 8. Zaświadczenia o pomocy de minimis lub oświadczenie o otrzymanej wielkości pomocy de minimis..
Opłata skarbowa: Wniosek nie podlega opłacie,
Termin i sposób załatwienia: do 30 dni, a sprawy szczególnie skomplikowane – nie później niż w ciągu 2 miesięcy od dnia wszczęcia postępowania
Tryb odwoławczy: Samorządowe Kolegium Odwoławcze w Piotrkowie Tryb. za pośrednictwem Wójta Gminy Ręczno w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji. Osobiście – Urząd Gminy Ręczno pokój nr 6/sekretariat lub za pośrednictwem Poczty Polskiej. Dodatkowe informacje: W przypadku braku kompletu wymaganych dokumentów wnioskodawca zostanie wezwany do ich uzupełnienia i złożenia. UWAGA Rozpatrzenie wniosku jest uzależnione od dostarczenia wymaganych dokumentów.
Załączniki do pobrania: osoby fizyczne: 1. oświadczenie majątkowe, 2. oświadczenie o otrzymanej pomocy de minimis, 3. oświadczenie o nieotrzymanej pomocy de minimis, 4. informacja o otrzymanej pomocy publicznej w odniesieniu do tych samych kosztów kwalifikujacych się do objęcia pomocą, na których pokrycie ma być udzilona pomoc de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie osoby prawne: 1.Formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis dla osoby prawnej/ przedsiębiorstwa 2.Oświadczenie o otrzymanej pomocy de minimis 3.Oświadczenie o nieotrzymanej pomocy de minimis 4. Formularz oświadczenia podmiotu o prowadzonej działalności gospodarczej dla osób prawnych lub jednostek organizacyjnych nie posiadającej osobowości prawnej.
Załączniki do pobrania : Oświadczenie majątkowe osoby fizyczne Formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis dla osoby prawnej/ przedsiębiorstwa osoby fizyczne Oświadczenie o otrzymanej pomocy de minimis osoby fizyczne Oświadczenie o otrzymanej pomocy de minimis osoby prawne Oświadczenie o nieotrzymaniu pomocy de minimis osoby fizyczne Oświadczenie o nieotrzymanej pomocy de minimis osoby prawne Pomoc publiczna w odniesieniu do tych samych kosztów Formularz oświadczenia podmiotu o prowadzonej działalności gospodarczej dla osób prawnych lub jednostek organizacyjnych nie posiadającej osobowości prawnej. |