UMORZENIE
Umorzenie zaległości podatkowej, odroczenie oraz rozłożenie na raty podatku oraz zaległości podatkowych.
Podstawa prawna:
- ustawa z dnia 29.08.1997r. Ordynacja podatkowa (tekst jedn. Dz. U. Z 2022 r. poz.2651 z późn.zm.),
I. WYMAGANE DOKUMENTY
- wniosek o umorzenie zaległości podatkowej lub odsetek od zaległości podatkowych
- wniosek o odroczenie, rozłożenie na raty podatku lub zaległości podatkowej
Załączniki:
- formularz pomocy de minimis (dotyczy przedsiębiorców)
- formularz pomocy de minimis w rolnictwie
- informacja o stanie majątkowym
II. OPŁATY
Opłata skarbowa
wolne od opłaty skarbowej
III. TERMIN ODPOWIEDZI
Do 1 miesiąca
IV. KOMÓRKA ODPOWIEDZIALNA ZA REALIZACJĘ
Stanowiska ds. wymiaru podatku - pokój nr 7, tel. (44) 781 38 18, lub (44) 781 32 69 WEW. 33
V. SPOSÓB POSTĘPOWANIA
1) Złożenie stosownego wniosku wraz z załącznikami.
2) O umorzeniu albo odmowie umorzenia rozstrzyga Wójt Gminy Ręczno w drodze decyzji. Przed podjęciem decyzji ma prawo zażądać okazania przez wnioskodawcę dokumentów np. zaświadczenia o dochodach obojga małżonków, zaświadczenia o zarejestrowaniu wnioskodawcy jako bezrobotnego, itp.
VI. TRYB ODWOŁAWCZY
Odwołanie od decyzji wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Piotrkowie Tryb. za pośrednictwem Wójta Gminy Ręczno w terminie 14 dni od daty doręczenia decyzji.
VII. Uwagi:
- ulga podatkowa może zostać przyznana tylko ze względu na ważny interes podatnika (np. utrata możliwości zarobkowania, obniżenie zdolności płatniczych oraz zdarzenia losowe jak np. powódź, pożar, kradzież itp.) lub interes publiczny (pewna potrzeba, której zaspokojenie powinno służyć zbiorowości lokalnej )
- przed wydaniem decyzji nie uwzględniającej w całości wniosku strony organ podatkowy wyznacza stronie 7-dniowy termin do wypowiedzenia się w sprawie zebranego materiału dowodowego (art. 123 § 1, art. 200 § 1 ustawy Ordynacja podatkowa). W/w zawiadomienie umożliwia podatnikowi wniesienie dodatkowych dowodów mających wpływ na rozstrzygnięcie przedmiotowej sprawy,
- wnioski nie uzupełnione w terminie wyznaczonym przez organ podatkowy, pozostawia się bez rozpatrzenia,
- na podstawie art. 14 pkt 2 lit. e i lit. f, ustawy z dnia 30 czerwca 2005r. o finansach publicznych (Dz.U.Nr 249, poz. 2104 z późn. zm.) w terminie do 31 maja roku następnego podawany jest do publicznej wiadomości wykaz osób prawnych i fizycznych oraz jednostek organizacyjnych nieposiadających osobowości prawnej, którym w zakresie podatków udzielono ulg (tj. odroczeń, umorzeń lub rozłożono spłatę zaległości podatkowych na raty) w kwocie przewyższającej 500,00zł. wraz ze wskazaniem wysokości umorzonych kwot i przyczyn umorzenia oraz wykaz osób prawnych i fizycznych, którym udzielono pomocy publicznej.
Druki do pobrania:
Oświadczenie o otrzymaniu pomocy de minimis.pdf
Oświadczenie o nieotrzymaniu, otrzymaniu pomocy de minimis.odt